Autoverhuur
Agenda groepsreizen
Workshops

Contact

Tel: +31(0)20 573 03 50
info@puurenkuur.nl | via formulier

Kantoor adres:
Lekstraat 44
1079 ER Amsterdam
Nederland

Openingstijden kantoor:
ma t/m vr 9.00 uur - 17.30 uur
zaterdag 10.00 uur - 15.00 uur

21-04-15 | Debby T.

Yogaweekend aan zee


“Wauw wat een fantastisch weekend.. Elke les een ander soort yoga met als kers op de taart een...”


Veelgestelde vragen

1. Hoe kan ik informatie aanvragen

Elke reis vergt een goede voorbereiding. Dat geldt zeker voor een wellnessreis, nog meer dan andere type reizen, draait het om kleine details. Puurenkuur wil een zo eerlijk mogelijk beeld schetsen van uw reis, zodat u precies weet wat wat u kunt verwachten. Alle informatie treft u op onze website. Naast onze uitgebreide website, verspreiden we tevens onze wellnessbrochure, met achtergrondinformatie, interviews met onze klanten en kuurreizen nader toegelicht. We raden altijd aan om goed geïnformeerd op reis te gaan. Onze medewerkers kennen de hotels en zijn op de hoogte van de diverse arrangementen en kuurprogramma's. Voor inlichtingen kunt u telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen. Wij zijn zeven dagen in de week geopend, voor de openingstijden, zie bovenaan op onze website, in de rechterhoek. 

2. Boeken van uw reis

Hoe boek ik een reis?

U kunt op twee manieren een reis bij ons boeken: via de website of telefonisch. Via onze website kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week boeken. Telefonisch kunt u ons kantoor bereiken op onze openingstijden. Via de website selecteert u de gewenste reis. Via de knop boek deze reis komt u bij ons online boekingsformulier. Hier vult u uw persoonlijke gegevens in, de namen van de reiziger(s), de reisdatum en het aantal gewenste kamers.


BELANGRIJK! Wilt u dat wij de vluchten voor u inboeken, dan is de reiziger zelf verantwoordelijk voor het correct doorgeven van de volledige voor- en achternamen en geboortedatum zoals deze in het paspoort vermeld staan. De hoofdboeker dient tevens de bevestigingsfactuur te controleren. Wordt dit niet gedaan en de namen zijn niet correct, dan zijn eventuele kosten die hieruit voortvloeien voor rekening van de hoofdboeker. In het opmerkingenveld kunt u specificaties aangeven (dieetwensen, eventuele verlengingsnachten etc). Voor sommige kuurreizen is het van belang dat u eventuele medische klachten aan ons doorgeeft, alsmede uw lengte en gewicht. Deze informatie wordt doorgegeven aan het hotel waar u de kuur volgt, zodat de begeleiding ter plekke op de hoogte is van uw situatie. Uiteraard worden uw gegevens strict vertrouwelijk behandeld. Nadat u alle gegevens hebt ingevuld, verschijnt in stap 4 een overzicht van uw reisaanvraag. U ontvangt automatisch een ontvangstbevestiging per mail. Let op! Dit is nog niet de definitieve bevestiging, de bevestigingmail ontvangt u binnen 1 werkdag per mail. Alle reizen zijn op aanvraag. Wacht altijd de definitieve boekingsbevestiging als u een reis bij ons boekt. Zeker wanneer u zelf uw vluchten boekt is het van groot belang dat u wacht op de definitieve boekingsbevestiging.


Kan ik een optie nemen op een reis?

Ja, u kunt een optie nemen op een reis, mits het niet een last minute vertrek betreft (vertrek binnen 28 dagen). Een optie is maximaal 3 werkdagen geldig en vervalt automatisch indien wij binnen deze termijn geen reactie van u ontvangen. Het is uitsluitend mogelijk om telefonisch een optie te nemen op een reis.


Is mijn boeking op aanvraag?

Ja, alle boekingen zijn op aanvraag, met uitzondering van onze groepsreizen in Nederland die het minimum aantal deelnemers hebben bereikt. U ontvangt binnen 1 werkdag een definitieve boekingsbevestiging van uw reservering. Heeft u aanvullende wensen zoals, een vlucht bijboeken, een extra nacht en/of een ander type kamer, dan nemen we binnen een werkdag contact met u op.


Betaal ik boekingskosten?

Ja, de boekingskosten bedragen € 10.00 per boeking voor alle reizen. 


Kan ik mijn boeking wijzigen?

Ja, u kunt uw reis wijzigen na bevestiging tot 4 weken voor vertrek. Afwijkingen per hotel kunnen hierbij gelden. Let op! Dit geldt niet voor onze groepsreizen, deze kunnen alleen tot 2 maanden voor aanvang gewijzigd worden. Voor alle reizen in Nederland, Belgie, Luxemburg en Duitsland betaalt u € 15,00 wijzigingskosten en eventuele meerkosten van het arrangement. Voor overige bestemmingen betaalt u € 27,00 wijzigingskosten plus eventuele meerkosten van het arrangement. Vraag uw Puurenkuur medewerkster voor de juiste wijzigingskosten. Het wijzigen van een deelnemer is kosteloos. Dit geldt niet voor een reis inclusief vlucht.


Wijziging vliegtickets

Het wijzigen van een vliegticket is geheel afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. De ene airline hanteert andere voorwaarden dan een andere airline. Voor alle wijzigingen geldt: houd er rekening mee dat er aan bijna elke wijziging kosten verbonden zijn. Een naamswijziging of een datum wijziging kost altijd geld.


Is het mogelijk om een arrangement te verlengen?

Ja, op het boekingsformulier kunt u aangeven hoeveel nachten u extra wilt verblijven. Zodra de boeking bij ons binnen is, nemen we contact met u op.


Is het mogelijk om een arrangement te verkorten?

Dit is afhankelijk van hotel en arrangement. We maken graag een aangepaste offerte voor u. Belt u met onze specialisten.


Ik boek alleen, krijg ik automatisch een eenpersoonskamer?

Ja, alleenreizenden moeten een eenpersoonskamer boeken. Het kan zijn dat u hiervoor een eenpersoonskamertoeslag moet betalen. Dit staat bij elke reis aangegeven. Er zijn hotels die een voordelig eenpersoonskamer tarief hanteren of zelfs helemaal niet. In uitzonderlijke gevallen kunt u wel een tweepersoonskamer delen met een onbekende, dat geldt dan vooral bij een aantal van onze groepsreizen.


Kan ik een driepersoonskamer boeken?

Ja, bij de meeste hotels kunt u een driepersoonskamer aanvragen, dit is afhankelijk van welk hotel. U kunt de wens voor een driepersoonskamer aanvragen via het opmerkingenveld op het boekingsformulier. Onze wellness specialisten zullen dit dan handmatig aanpassen op uw bevestiging en uw factuur.


Kan ik een (extra) preferentie bij mijn boeking opgeven?

Ja, bij uw boeking kunt u speciale wensen (preferenties) opgeven, zoals bv. een kamer met zeezicht, op een lage verdieping etc. Ondanks het feit dat wij zoveel mogelijk met uw wensen rekening houden, kunnen we u hiervoor geen garanties geven.

3. Puurenkuur vliegreizen

Is de prijs voor het vliegticket bij de prijzen inbegrepen?

Vanaf 1 januari 2012 worden de reissommen die gepubliceerd staan bij de reis weergegeven zonder de vluchtprijs. Wij hebben hiervoor gekozen om u de mogelijkheid te bieden het ticket te kiezen dat het beste bij u past voor de laagst mogelijke prijs, vanaf een voor u gunstige luchthaven. Uiteraard kunt u via ons ook uw vluchten reserveren. Tevens kunnen wij u de mogelijkheid bieden om een Business of First class ticket te reserveren op lijndiensten, of zelf een combinatie van de twee. Een ticket op maat dus! Informeer naar de beste vliegmogelijkheden en tarieven bij onze medewerkers via telefoonnummer 020-5730350 of per e-mail info@puurenkuur.nl.


Wat zijn de voordelen van het boeken van een ticket via Puurenkuur?

Puurenkuur boekt dagelijks vluchten en heeft daardoor veel kennis over de diverse luchtvaartmaatschappijen en hun voorwaarden en kan u dus goed hierover informeren. Uw gehele reis staat bij 1 organisatie geboekt. U ontvangt 1 factuur, 1 aanspreekpunt. Puurenkuur informeert u over wijzigingen en overlegt voor u met de luchtvaartmaatschappij over eventuele alternatieven. Heeft u bij ons een annuleringsverzekering afgesloten en uw ticket bij ons geboekt, dan geldt de dekking van uw annuleringsverzekering ook voor uw ticket. Wel zo handig!


Wijzingen in de vlucht door de luchtvaartmaatschappij?

Puurenkuur maakt gebruik van lijndiensten en chartervluchten op haar bestemmingen. De luchtvaartmaatschappijen hebben het recht vertrektijden tot op het laatste moment te wijzigen. Wij zijn hier afhankelijk van. Het kan soms gebeuren dat de vertrektijden kort voor vertrek nog wijzigen. Uiterlijk één week voor vertrek ontvangt u de reisbescheiden en de tickets. Het is aan te raden om een dag voor vertrek via Teletekst of de site van de luchthaven (bijv. Schiphol) de juiste vertrektijd te controleren. Puurenkuur is niet verantwoordelijk voor de eventuele meerkosten die een vluchtwijziging of annulering met zich meebrengt, u kunt hierbij denken aan een meerprijs voor een alternatieve vlucht en de meerkosten van de accommodatie. Deze kosten zal Puurenkuur doorbelasten aan de klant, uiteraard zullen wij ons best doen deze kosten zo laag mogelijk te houden.


Betaling van uw vlucht

LET OP! Bij boekingen met vlucht verzoeken wij u om de prijs van het vliegticket binnen 24 uur te voldoen (er kan om een betalingsbewijsje worden gevraagd). Zodra de betaling bij ons binnen is, zullen wij het ticket definitief reserveren voor de op dat moment geldende ticketprijs. Komt de betaling LATER binnen dan 24 uur, dan zijn de eventuele prijswijzigingen van de vluchten voor rekening van de klant.


Kan ik ook zelf mijn vluchten boeken?

Uiteraard bent u vrij om zelf uw vluchten te reserveren. Wij willen u dan wel wijzen op het volgende:


Wacht met het boeken van uw vlucht totdat de accommodatie is bevestigd door ons. U ontvangt van ons binnen 1 werkdag een definitieve boekingsbevestiging.

U dient zelf de vluchtwijzigingen bij te houden of met de luchtvaartmaatschappij te communiceren bij problemen. Uiteraard kunnen wij wel voor u bij eventuele vluchtwijzigingen contact voor u opnemen met het hotel. Eventuele wijzigings- of meerkosten die voortvloeien uit een wijziging dienen door de klant betaald te worden aan Puurenkuur. Lees de voorwaarden van de vliegmaatschappij waarmee u vliegt. Check regelmatig maar in ieder geval vóór uw heen- en terugvlucht uw e-mail en de internetsite van de maatschappij waarmee u vliegt in verband met mogelijke vluchtwijzigingen. Indien u zelf de vlucht heeft geboekt dan adviseren wij u om ook een annuleringsverzekering af te sluiten voor uw ticket. De annuleringskostendekking van Puurenkuur dekt namelijk niet de kosten van een door u zelf geboekt ticket bij annulering. Print uw vluchtgegevens en geef het vluchtnummer en de verwachte aankomsttijd op de plek van bestemming aan ons door, zodat wij de eventuele transfers voor u kunnen regelen.


Vlucht Toeslagen?

Het kan gebeuren dat luchtvaartmaatschappijen onverwacht toeslagen doorberekenen, zoals een bepaalde veiligheidstoeslag. Puurenkuur zal deze onvoorziene toeslagen alsnog doorberekenen aan de klant.


Hoe laat moet ik inchecken op de luchthaven?

Op de dag van vertrek dient u minimaal twee uur voor vertrek aanwezig te zijn op de luchthaven en u te melden bij de desbetreffende incheckbalie. De vertrektijden staan vermeld op uw ticket, deze kunt u een dag voor vertrek ook checken op de site van de luchthaven.


Hoeveel bagage kunt u meenemen?

Op de meeste vluchten is een maximum van 20 kilo bagage toegestaan per persoon, sommige luchtvaartmaatschappijen hanteren 30 kilo. Vliegt u business class, dan is het maximum 30 kilo. Daarnaast mag u 1 stuk handbagage meenemen in het vliegtuig. Het is verstandig om belangrijke papieren zoals reisdocumenten en reisbescheiden en medicijnen mee te nemen in uw handbagage. Heeft u meer dan 20 kilo, dan betaalt u een toeslag voor de extra kilo's. Voor baby's onder de 2 jaar geldt een maximum bagage van 10 kilo. Luchtvaartmaatschappijen zijn strict met bovenstaande regels. Riskeer dus geen overbagage!


Online inchecken?

Bij sommige luchtvaartmaatschappijen kunt u online inchecken. Dat kan bijvoorbeeld met KLM en transavia (vanaf Schiphol, Rotterdam en Eindhoven). U kunt online inchecken vanaf 24 uur voor vertrek van de vlucht. U kunt hierbij zelf de gewenste stoel kiezen en u hoeft op de dag van vertrek uw bagage alleen maar af te geven bij het speciale Bagage Drop off point. Internet check-in is niet mogelijk voor reisgezelschappen van meer dan negen personen. Voor minder valide mensen en gezinnen met kleine kinderen worden door transavia.com vooraf stoelen gereserveerd. De internet check-in wordt door transavia.com verzorgd. Puurenkuur heeft hier geen invloed op.

4. Wat is inbegrepen in de reissom

Elke reis biedt een duidelijk overzicht van wat is inbegrepen in de reis. Vanaf 1 januari 2012 is de gepubliceerde reissom bij onze reizen exclusief de vluchtprijs. De transfers op de bestemmingen zijn wel inclusief. Omdat vluchtprijzen dagelijks veranderen, en steeds meer klanten van andere luchthavens dan Amsterdam willen vertrekken, kunnen we u op deze manier nog beter van dienst zijn door de beste reismogelijkheden en prijzen aan te bieden. Wij kijken op het moment van boeken naar de beste vluchtprijs (inclusief aanbiedingen!). U kunt tevens vertrekken vanaf een regionale luchthaven (Eindhoven, Maastricht, Rotterdam etc) of een ander land (Brussel of Dusseldorf).

5. Hoe worden het aantal reisdagen bepaald

Uw geboekte reis wordt altijd in hele dagen aangegeven. Zo begint een driedaagse reis op dag 1 vanaf de middag (vaak kunt u inchecken om 14.00 of 15.00 uur) en eindigt op dag 3 bij de uitcheck (vaak om 11.00 of 12.00 uur). Al onze reizen worden weergegeven zonder de vlucht (dagen). Uw eerste dag van uw reis begint dus altijd met de incheck tijd die het hotel hanteert. Gaat u met het vliegtuig naar een bestemming en komt u op een ongelukkig tijdstip in de nacht aan, dan nog telt dag 1 vanaf de incheck tijd. Deze gehanteerde aanduiding van reisduur is een internationaal gebruik en wordt wereldwijd in de reisbranche toegepast.

Let u erop dat u op sommige bestemmingen (Azie bijvoorbeeld) een nacht in het vliegtuig zit. Het aantal reisdagen wordt dan eigenlijk langer, omdat u de vluchtdagen dan ook mee telt. 

6. Hoe reserveer ik de behandelingen die inclusief de reis zijn?

De behandelingen die inclusief uw reis zijn, worden door ons op voorhand gereserveerd. Uiteraard kunt u meerdere behandelingen bijboeken: u moet dit wel direct bij de Spa/hotel of sauna reserveren. Dit gaat uiteraard op basis van beschikbaarheid en dient u ook ter plekke te betalen. Puurenkuur is niet aansprakelijk voor deze directe reserveringen bij het hotel of de spa.


7. Betalingsvoorwaarden

We verzoeken u beleefd de volgende betalingregels in acht te nemen: Bij boeking van uw reis dient u de verplichte aanbetaling van 50% van de reissom te voldoen. Ook dient u de kosten van de reis- en annuleringsverzekering, de poliskosten en de reserveringskosten te voldoen. Het restantbedrag dient vervolgens uiterlijk zes weken voor vertrek in ons bezit te zijn.

 

Betaling van een last minute reis

Indien u bij ons een zogenoemde last-minute reservering heeft gemaakt waarbij uw reisdatum binnen de termijn van zes weken valt, verzoeken wij u vriendelijk er zorg voor te dragen dat uw betaling binnen 24 uur is uitgevoerd (gerekend vanaf het tijdstip van de boeking) onder vermelding van uw reserveringsnummer.

LET OP! Bij boekingen met vlucht verzoeken wij u om de prijs van het vliegticket binnen 24 uur te voldoen (er kan om een betalingsbewijsje worden gevraagd). Zodra de betaling bij ons binnen is, zullen wij het ticket definitief reserveren voor de op dat moment geldende ticketprijs.

 

Indien wij niet tijdig de betaling van de reissom ontvangen, behoudt Puurenkuur zich het recht voor de reisovereenkomst op te zeggen. In dat geval zijn de bepalingen die betrekking hebben op de annulering door de reiziger van toepassing en worden als zodanig verrekend.

 

Op welke manieren kan ik betalen?

Aan de hand van de factuur die u per email ontvangt kunt u de betaling voldoen. U ontvangt geen acceptgiro. U kunt op verschillende manieren betalen: via een IDEAL betaling (via het boekingsformulier), via internetbankieren, via creditcard (Extra creditcard kosten: VISA en Mastercard: 2,9% van de totale reissom of American Express 2,85% van de totale reissom) of contant op ons kantoor. Heeft u een last-minute gereserveerd, dan dient u een spoedbetaling te doen. Voor een betaling vanuit het buitenland dient u de IBAN en BIC codes te gebruiken. Een betaling vanuit het buitenland duurt altijd wat langer.

Bankgegevens Puurenkuur:

ABN AMRO: 494717165

IBAN: NL96ABNA0494717165

BIC: ABNANL2A

8. Wanneer ontvang ik mijn bevestiging en reisbescheiden

Nadat u een boeking heeft gemaakt, ontvangt u automatisch een mail met alle gegevens van uw reis en een overzicht van de kosten. Heeft u aanvullende wensen zoals eventuele verlengingsnacht(en), dan ontvangt u binnen 48 uur een aangepaste factuur.


Welke reisbescheiden ontvang ik?

Uw reisbescheiden bestaan bij wellnessreizen binnen de Benelux uit een e-voucher. Bij een boeking van wellnessreizen in Europa en wereldwijd bestaan de reisbescheiden uit een voucher voor de accommodatie, een vliegbrief, uw e-ticket(s) (indien van toepassing) en algemene informatie over de kuur en de bestemming.


Waarvoor dient het voucher?

Het voucher dient als incheck bewijs bij het hotel. In het voucher staat alle update informatie over uw boeking.


Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

U ontvangt uw reisbescheiden plus e-tickets uiterlijk een week voor vertrek. Heeft u een lastminute met vertrek binnen een week geboekt, dan zorgen we ervoor dat na uw betaling de reisbescheiden zo snel mogelijk bij u zijn.


Welke reisdocumenten heb ik nodig? Is mijn paspoort nog wel geldig?

Raadpleeg www.minbuza.nl

9. Paspoort, Visum en Vaccinaties

Paspoort en Visum

Voor het reizen naar het buitenland is een paspoort verplicht. In sommige Europese landen kunt u ook terecht met een internationaal identiteitsbewijs. Tevens is er voor sommige landen een visum verplicht en dient het paspoort na terugkomst langer dan zes maanden geldig te zijn. Raadpleeg www.minbuza.nl voor de huidige voorwaarden voor paspoorten en visa.


Vaccinaties

Raadpleeg uw plaatselijke GG&GD of www.lcr.nl: Landelijke Coordinatiecentrum Reizigersinformatie.

10. Stichting Garantiefonds Reisgelden en het Calamiteitenfonds

Stichting Garantiefonds Reisgelden

Puurenkuur is aangesloten bij SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.


Calamiteitenfonds

Puurenkuur is tevens aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen op de gepubliceerde reizen van Puurenkuur onder de garantie van het Calamiteitenfonds, met uitzondering van alle reizen in Nederland. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis: - (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren; - de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren. Voor de garantieregeling verwijzen wij u door naar de website van het Calamiteitenfonds: www.calamiteitenfonds.nl Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. U betaalt per boeking een bijdrage van €2,50 die Puurenkuur afdraagt aan het Calamiteitenfonds.

11. Reis- en Annuleringsverzekering

Goed verzekerd op reis gaan, is een absolute noodzaak. Het is zeer onverstandig om zonder reisverzekeringen op pad te gaan. Puurenkuur verplicht daarom een reisverzekering die minimaal dekking biedt voor medische, S.O.S.- en transportkosten en ongevallen. Mocht u geen reisverzekering bij ons afsluiten, dan ontvangen wij graag de polisnummers van uw reisverzekering. Dekking op het gebied van reisbagage en kostbaarheden raden we aan, maar is niet verplicht. Puurenkuur werkt samen met Allianz Global Assistance (voorheen Mondial Assistance). Marktleider Allianz is meer dan 50 jaar thuis in de reiswereld. Hun naam vertelt waar zij voor staan, namelijk wereldwijde hulpverlening. En dat heeft zo z'n voordelen, want wat uw reiswensen ook zijn, ze hebben altijd wel een verzekering die bij uw specifieke manier van reizen past. Daarmee zijn zij het eerste en enige merk dat reisverzekeringen, annuleringsverzekeringen en hulpverlening onder dezelfde naam aanbiedt. Ze opereren wereldwijd. 24 uur per dag en 7 dagen per week.


Reisverzekering

Hoe goed u uw zaken ook heeft geregeld, er kan altijd iets gebeuren waardoor u eerder terug moet komen dan verwacht, bijvoorbeeld door ziekte, een ongeval of een beroving. Voor deze situaties is er de Mondial Assistance Reisverzekering. Deze verzekering dekt de kosten van S.O.S-centrale, repatriering, reisbagage, reisongevallen en medische kosten. Puurenkuur werkt op basis van pakket B.


De premies zijn als volgt:

Een reisverzekering met werelddekking kost € 3,02 per persoon per dag.

Een reisverzekering met Europadekking kost € 2,01 per persoon per dag.

De poliskosten bedragen € 4,52


Puurenkuur Annuleringsverzekering

In samenwerking met Allianz Global Assistance ontwikkelde Puurenkuur de unieke KUUR Annuleringsverzekering. Deze annuleringsverzekering is niet alleen een perfecte dekking bij een onverwachte wending in uw leven die u belet uw reis uit te voeren (medische redenen). Maar deze verzekering biedt tevens - en dat is uniek in Nederland - dekking als u om psychische of emotionele redenen uw kuur tussentijds moet afbreken. De verzekering keert niet alleen voorafgaand aan de reis uit, maar keert tevens de volledige reissom uit bij af- of onderbreking tijdens de reis. Geldige medische redenen die u beletten uw reis uit te voeren zijn: ernstige ziekte, ongeval of overlijden van u, uw medereiziger(s) of directe familieleden (1e/2e graad), niet-vrijwillige werkloosheid, het verkrijgen van een vaste baan na werkloosheid, zwangerschap, echtscheiding of ontbinding van een samenlevingsovereenkomst, herexamen ter afronding van een meerjarige opleiding dat in de geboekte periode moet worden afgelegd, toewijzing van een huurwoning (de huur gaat in tijdens de reis of binnen 30 dagen voor vertrek), overlijden of levensgevaar van uw hond, kat of paard (binnen zeven dagen voor vertrek). Geldige emotionele of psychische redenen tijdens de kuurreis kunnen zijn: heftige emotionele reactie, lichamelijke klachten van de kuur of van de producten waarmee wordt gewerkt.


Wat is de kern: er bestaan ' reguliere' annuleringsverzekeringen: deze vergoeden bijvoorbeeld als u een week voor aanvang uw been breekt en niet meer op reis kan gaan bijvoorbeeld. Dat is een zogenaamde 'medische' reden. Onze annuleringsverzekering gaat een stapje verder, nl als blijkt dat u tijdens een Ayurvedakuur in India erachter komt dat u een allergische reactie krijgt van de olie waar mee gewerkt wordt. Dan heeft een Ayurvedakuur niet zoveel zin maar, want dat is het hoofdbestandeel van zo'n kuur. U kunt dan voortijdig terug naar huis gaan en u krijgt het gehele reisbedrag terug. Een ander voorbeeld: iemand die geestelijk niet goed reageert tijdens een detoxreis. Het is niet verstandig om de kuur voort te zetten. Een reguliere verzekering vergoedt alleen op basis van medische redenen: ziek, been breken etc. Deze verzekering dekt meer en gaat dus veel verder met de vergoeding.

De extra dekking is van kracht vanaf het moment van het afsluiten van de verzekering tot de voorlaatste dag van het geboekte arrangement. Er is geen dekking wanneer voor vertrek naar de bestemming door een arts vastgesteld had kunnen worden dat het geplande arrangement of de kuurreis geen doorgang kan vinden. Annulering van de kuur tijdens de reis dient onderschreven te worden door de behandelend arts dan wel plaatselijke begeleiding en in overleg met Puurenkuur. Wilt u meer informatie of heeft u specifieke vragen, neemt u dan contact met ons op.


De premie is als volgt:

6% van de totale reissom (exclusief assurantiebelasting a 21% over het verzekeringsbedrag).

De poliskosten bedragen € 5,45 (inclusief assurantiebelasting a 21%).

12. Annuleren van uw reis

Puurenkuur annuleert uw reis

Indien Puurenkuur, voor de eigenlijke aanvang van de reis, het reiscontract verbreekt wegens een niet aan u toe te rekenen omstandigheid, heeft u de keuze tussen de aanvaarding van een nieuwe aanbieding of de directe terugbetaling van de door u betaalde bedragen voor het verbroken reiscontract. U kunt, in voorkomend geval, geen aanspraak maken op een schadeloosstelling voor het niet-uitvoeren van het reiscontract.


U annuleert uw reis

Indien u zelf de reis wilt annuleren, bent u in ieder geval de reserveringskosten, de annuleringsverzekering (indien afgesloten) en 100% van de kosten van uw vliegticket verschuldigd. De overige annuleringskosten zijn forfaitair bepaald en afhankelijk van het tijdstip van annulering: Bij annulering tot 8 weken voor aanvang van de reis: 10% van de reissom;


Bij annulering tot 6 weken voor aanvang van de reis: 35% van de reissom;

Bij annulering tot 4 weken voor aanvang van de reis: 50% van de reissom;

Bij annulering tot 14 dagen voor aanvang van de reis: 75% van de reissom;

Bij annulering van 13 dagen tot 8 dagen voor aanvang van de reis: 90% van de reissom;

Bij annulering vanaf de 7de dag voor aanvang van de reis: 100% van de reissom

Bij annulering op de vertrekdag of later: 100% van de reissom.


Hoe annuleer ik?

Annuleringen dient de hoofdboeker altijd schriftelijk of per e-mail te melden bij Puurenkuur. De dag dat deze schriftelijke of digitale annulering binnenkomt, geldt als de annuleringsdatum. Als deze buiten kantooruren wordt gestuurd, geldt als annuleringsdatum de eerstvolgende werkdag.

13. Puurenkuur Laagste Prijs Garantie Label

Onze inkopers onderhandelen de beste prijzen, en bedingen daarnaast heel veel extra’s (massages, giftvouchers, transfers etc) exclusief voor onze gasten. Wij geloven dat dat de toegevoegde waarde is van ons bedrijf. Over onze prijzen zijn we transparant: zo staat de prijs van het arrangement apart van de vluchtprijs. Waarom? Zo kunt u zelf checken dat onze laagste prijs garantie echt zo is. Bovendien geeft het u de vrijheid om zelf te bepalen met welke luchtvaart maatschappij u wilt vliegen en zoeken wij naar de beste mogelijkheden en prijzen (de vluchten kunt u uiteraard ook zelf boeken). 


Om onze garantie kracht bij te zetten, hebben we daarom onze Laagste Prijs Garantie label op al onze reizen geplakt. Samen zien we meer, dus we zijn er blij mee als onze klanten ons scherp houden. Vind u toch ergens anders een lagere prijs van precies dezelfde reis, dan betalen wij u 2x het verschil terug. Zo geniet u niet alleen van een ontspannen vakantie, maar weet u ook zeker dat u niet teveel betaald.


Hoe gaat dat in zijn werk?

Nadat u een boeking heeft gemaakt, kunt u ons binnen 48 uur laten weten of u ergens anders een betere prijs van hetzelfde programma of hotel hebt gevonden. Voldoet u aan de voorwaarden hieronder, dan ontvangt u van ons dubbel het verschil terug. Ook binnen 48 uur.


Voorwaarden van onze Laagste Prijs Garantie Label

Wilt u aanspraak maken op onze prijsgarantie, dan gelden een aantal voorwaarden. De prijzen van onze reizen moeten natuurlijk goed vergelijkbaar zijn én te controleren. We hebben de voorwaarden voor u in een overzichtelijk document gezet.

  • U dient ons per email binnen 48 uur na ontvangst van uw Puurenkuur boekings bevestiging op de hoogte te stellen. Elk onderdeel van de reis, zoals voor u geboekt, dient hierbij meegenomen te zijn in uw vergelijking, zoals het aantal nachten, type kamer, spa programma of behandelingen, type vervoer (bij wegtransport welk auto type), maaltijden en verzorging, en eventueel andere activiteiten. Ook willen we graag weten bij welke aanbieder u de reis goedkoper heeft gezien.
  • Het bedrag wordt vergeleken in Euro’s en dient voor publiek toegankelijk en openbaar te zijn. Kortingen van bedrijven, speciale aanbiedingen van derden of soortgelijke promoties gelden niet.
  • Openheid van de bron van een lagere prijs kunt u aanleveren middels een printscreen, link of anderszins materiaal. We dienen de bron zelf in openbaarheid te kunnen checken. We zullen geen ‘bewijs’ van lagere prijs kunnen accepteren als we de bron zelf niet kunnen verifiëren.
  •  Bij vermoeden van misbruik of frauduleus handelen is Puurenkuur gerechtigd de aanspraak op de deze prijsgarantie af te wijzen.
14. Waar kan ik terecht met mijn klacht?

Puurenkuur heeft met uiterste zorgvuldigheid de hotels en resorts uitgekozen. Mocht u toch een gerechtvaardigde klacht hebben, dan dient u deze eerst met het hotel/resort of de plaatselijke agent op te nemen, teneinde hen in de gelegenheid te stellen ter plekke naar een oplossing te zoeken. Mocht dit niet tot tevredenheid afgehandeld worden, dan kunt u contact opnemen met Puurenkuur. Puurenkuur zal haar uiterste best doen de klacht tot tevredenheid op te lossen.

15. Kuren met kinderen

Steeds vaker krijgen we de vraag of het mogelijk is te kuren met een kind of baby. Er gelden afwijkende regels in kuuroorden wereldwijd over de toegankelijkheid van baby's en kinderen. Met name de grote hotelketens bieden prima faciliteiten voor kinderen en baby's. Uw kind wordt overdag in de kids club bezig gehouden, zodat u zelf de behandelingen van het kuurprogramma kunt ondergaan. Er kan eventueel ook een oppas/au pair service geregeld worden tegen een toeslag. Informeert u bij onze specialisten welke hotels daarvoor geschikt zijn.


Is er een babybedje aanwezig in de accommodatie?

Ja, als u aangeeft dat u reist met een baby, dan kunnen we voor u een babybedje aanvragen. Dit babybedje is vergelijkbaar met een campingbedje voor baby's.

16. Kan ik een arrangement ook als cadeau geven?

Ja, wij verstrekken cadeaubonnen die we op een eigentijdse manier verpakken en versturen. Er zijn twee opties: u selecteert zelf een reis of arrangement uit ons aanbod en boekt deze met open datum. De ontvanger kan deze op een zelf te bepalen tijdstip inwisselen voor een officieel voucher. Een andere optie is de Puurenkuur Wellness cadeaubon, die u hieronder direct online kunt bestellen. U bepaalt zelf de waarde (een geldbedrag vanaf € 25,-) en de verpakking. Betaalt u direct met Ideal, dan heeft u uw Puurenkuur Wellness cadeaubon binnen drie werkdagen in huis. Voor vragen of assistentie, belt u ons kantoor op nummer 020-5730350.

17. Sauna en Zwanger

Puurenkuur biedt speciale arrangementen voor zwangere vrouwen. Deze zijn met alle zorg samengesteld door onze partners. We sturen u tevens een uitgebreid document toe met alle do's and dont's van zwanger zijn in de sauna.

18. Reizen voor alleengaanden

Onze wellness- en kuurreizen worden voor 70% door alleengaanden geboekt. Daarom proberen we altijd te onderhandelen voor betere tarieven voor alleenreizenden. Sommige reizen zijn hier uitermate geschikt voor: u betaalt bijvoorbeeld geen toeslag voor een eenpersoonskamer, of u heeft een ruime kamer.

19. Een auto huren tijdens uw reis

Autoverhuur bedrijf CarDelMar is onze partner in autoverhuur wereldwijd. Als u een huurauto boekt, dan zijn er veel zaken waarmee u rekening dient te houden. Denk bijvoorbeeld aan de prijs, lokale huurvoorwaarden en eventuele bijkomende kosten voor een bepaalde tankregeling of een oneway huur. De reden dat we voor CarDelMar hebben gekozen is dat ze diverse service pakketten bieden die net een stapje verder gaan dan de meeste autohuur bedrijven. Welke pakketten er zijn, leest u hieronder.


Zo boekt u uw huurauto?

Op onze homepage klikt u op het auto icoontje. U kunt daar op bestemming, dagen en type auto zoeken. In de derde boekingsstap heeft u de mogelijkheid het door u gekozen service pakket te selecteren.


De servicepakketten

1. All Risk met eigen risico (Basis pakket)

Het servicepakket All Risk met eigen risico (Basis pakket) bevat:


  • Onbegrensd aantal kilometers* 
  • W.A-verzekerd** bedrag volgens de voorwaarden van 
de lokale autoverhuurder (meestal beperkt in overeenstemming met de plaatselijke voorwaarden of bijkomende verzekering door de plaatselijke verhuurder)
  • Diefstalverzekering** voor voertuigen met 
eigen risico
  • Alle lokale belastingen
  • Luchthavenlevering
  • Luchthavenheffingen*


*Voor zover in de lokale huurvoorwaarden niet anders vermeld

.
**Geldt niet voor de bestemming Cuba. Raadpleeg hiervoor de lokale huurvoorwaarden.


2. All Risk met restitutie van het eigen risico (All-inclusive pakket)


Het servicepakket All Risk met restitutie van het eigen risico (All-Inclusive pakket) bevat, aanvullend op het basis pakket:


  • Volledige cascoverzekering* (omnium) met restitutie 
van het eigen risico** (franchise) in geval van schade; exclusief restitutie van het eigen risico bij (spiegel)glas-
en wielen/bandenschade
  • Diefstalverzekering* voor voertuigen met restitutie 
van het eigen risico in geval van schade. 

Kort samengevat: het all-inclusive pakket vergoedt tevens schade die u heeft opgelopen en u het u uw eigen risico kost. Banden- en glasschade valt niet onder schade, deze kunt u wél meeverzekeren met het all-inclusive PLUS pakket. 

 


*Geldt niet voor de bestemming Cuba. Raadpleeg hiervoor de lokale huurvoorwaarden.


**Houdt u er a.u.b. rekening mee, dat de restitutie van het eigen risico in het geval van schade geen verzekeringsdienst is, maar een extra service van CarDelMar.


3. All Risk met restitutie van het eigen risico uitgebreid met glas- en bandenschade (All-inclusive PLUS pakket)

De uitbreiding met glas- en bandenschade (all-inclusive plus pakket) bevat, aanvullend op het All Risk met restitutie van het eigen risico (all-inclusive pakket):


  • Restitutie van het eigen risico*, ook bij (spiegel)glas- en wielen/bandenschade


*Houdt u er a.u.b. rekening mee, dat de restitutie van het eigen risico in het geval van schade geen verzekeringsdienst is, maar een extra service van CarDelMar.


Nog wat tips en adviezen!

Voor vertrek

  • Wilt u een auto huren in het buitenland, dan dient u - naast uw paspoort en rijbewijs - ook altijd eencredit card op naam van de bestuurder te overhandigen.
  • Indien u een all-inclusive of all-inclusive PLUS service pakket heeft geboekt, en u heeft schade opgelopen, dan dient u deze altijd eerst te voldoen op de bestemming. Bij terugkomst kunt u deze factuur indienen bij CarDelMar. Zij zorgen voor een snelle afhandeling en restitutie.
  • Informeer uzelf over de plaatselijke regelgeving met betrekking tot het wegverkeer (heeft u een auto vignet nodig, betaalt u tol, zijn winterbanden verplicht etc.)

Ophalen van uw huurauto

  • Controleer de huurauto nauwkeurig op reeds bestaande schade (krassen, blutsen, glasschade) en zorg ervoor dat u een kopie krijgt van de genoteerde schade, ook als de betreffende medewerker zegt dat de schade al bekend is en een kopie voor u niet nodig is. 
  • Grensoverschrijdende ritten dient u aan te melden bij het verhuurbedrijf.

Inleveren van de huurauto

  • Lever de huurauto op tijd weer in, zo voorkomt u onnodige kosten. 
  • Controleer de huurauto op nieuwe schade en zorg voor een schriftelijke bevestiging over de staat van de auto (returnprotocol).
  • Als u uw huurauto buiten de openingstijden (door deponeren in de brievenbus, sleutelbox o.a.) teruggeeft, neem dan een foto van de auto. Zo kunnen er u geen reparatiekosten in rekening worden gebracht waarvoor u niet verantwoordelijk bent.
  • Extreme vervuiling van de auto kan leiden tot extra kosten.

Klik hier om naar de autohuur pagina van CarDelMar te gaan