Autoverhuur
Agenda groepsreizen
Workshops

Staat voor

Heeft u via vrienden of familie over ons gehoord, dan weet u dat we nét even dat stapje extra zetten, nét even meer doen. Heeft u nog nooit van ons gehoord, dan zijn hier 10 redenen waarom u uw kuur- of wellnessreis gewoon bij ons moet boeken. (En ons hopelijk, als u weer thuis bent, aanbeveelt bij vrienden en familie.)

  • Deskundigheid

Kuur- en wellnessreizen zijn onze specialiteit, we doen het er niet zomaar even bij. Onze specialistische medewerkers hebben samen meer dan zeventig jaar ervaring in de reisbranche.

  • Betrouwbaarheid

Er is een groeiend aanbod in de wellnessbranche: spa’s, wellnesshotels en kuuroorden schieten als paddenstoelen uit de grond. Op internet vindt u duizenden mogelijkheden met wervende marketingteksten. Ooit meegemaakt dat de ‘korte wandeling’ vijf kilometer bleek te duren? Of dat het ‘geweldig’ uitzicht op zee alleen van toepassing was op de balkons van de andere gasten? Dat gebeurt bij ons niet. Want wij hebben alle accommodaties persoonlijk bezocht en kritisch geselecteerd. Onze beschrijvingen zijn eerlijk en gedetailleerd omdat ten minste één van onze wellness-experts er is geweest. We hebben de plek gezien, we weten hoe de sfeer voelt en hoe het eten smaakt, we weten of het geschikt is voor alleen-reizenden.

  • Veiligheid

We zijn aangesloten bij de SGR. De SGR-garantie houdt in dat u uw vooruitbetaalde reisgeld terugkrijgt als wij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kunnen nakomen. Wij zijn tevens aangesloten bij het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat u (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren.

  • Service

E-mail is een snelle en efficiënte manier om in contact te zijn, maar vaak is advies per telefoon toch net wat fijner. Met een geautomatiseerd en professioneel reserveringssysteem verlenen we snelle service. Verder onderscheidt ons serviceniveau zich door een klantgerichte en op maat gemaakte benadering, zelfs als u binnen een paar dagen wilt vertrekken. Ons doel is immers een tevreden klant.

  • Bereikbaarheid

24/7 Bereikbaar! Ons kantoor is 6 dagen in de week geopend, dus ook op zaterdag. Zit u ergens in het buitenland en u heeft ons dringend nodig buiten onze openingstijden, dan is onze noodtelefoon met Nederlands/Engels sprekende telefonisten dag en nacht bereikbaar.

  • Kwaliteit

We hanteren strenge selectiecriteria voor het opnemen van een kuur- of wellnesshotel in ons aanbod. We zijn overal geweest, testen de verschillende programma's, praten met artsen, diëtisten en therapeuten. Wij controleren onze hotels en de kwaliteit regelmatig en luisteren naar de dagelijkse feedback van onze klanten. Om uw zoektocht te vereenvoudigen, is onze website uitgerust met een uitgebreide zoekmodule. Zo kunt u heel gericht zoeken naar uw ideale wellnessreis.

  • Zekerheid

Samen met Allianz Global Assistance ontwikkelden we de unieke KUUR annuleringsverzekering, die net een stapje verder gaat dan een reguliere verzekering.

  • Innovatie

Puurenkuur is vooruitstrevend, innovatief en koploper op kuurgebied. We zijn voortdurend op zoek naar hotels en resorts die specialistische kennis van kuren in huis hebben, het liefst gekoppeld aan de tradities van het land. We stellen bijzondere programma’s samen en ontwikkelen die ook zelf in overleg met artsen, voedingsdeskundigen en therapeuten.

  • Echte ervaringen

Eerlijk is eerlijk, wij kunnen een mooi verhaal schrijven, maar ergens één of twee weken verblijven levert pas de echte ervaring. Daarom nemen wij de terugkoppeling van onze klanten heel serieus. Op onze website vindt u alle klantenreviews van de afgelopen jaren terug, met naam, reisdatum en informatie over welke reis het gaat. Twijfelt u aan de authenticiteit? Laat het ons weten! Wij proberen u dan in contact te brengen met de desbetreffende klant.

  • Laagste-prijsgarantie

Het is een hardnekkig misverstand dat u een betere deal krijgt als u rechtstreeks boekt bij het hotel. Onze prijs is hetzelfde of zelfs beter, en bovendien krijgt u bij ons altijd leuke extra’s die exclusief voor Puurenkuur-klanten gelden. Daarnaast bieden we transparantie op onze website. De prijs van het hotel staat apart van de vluchtprijs. Waarom? Zo kunnen we u altijd de laagst mogelijke vluchtprijzen aanbieden. Vindt u ergens anders toch een lagere prijs voor precies dezelfde reis, hotel of spa-programma, dan betalen wij u het verschil twee keer terug.

Wij zijn Puurenkuur

Als u Puurenkuur belt, mailt of op de website bezoekt, komt u een van ons tegen. Als team vullen we elkaar aan in de waarden waar we in geloven. Met passie, en onze specialistische kennis over de wellness-wereld, beantwoorden we al uw vragen. En helpen we u. Of het nu gaat om een lang weekend weg, of het samenstellen van uw droomreis.

Marleen van Griensven Marleen van Griensven, oprichter en directeur
Staat voor: kwaliteit, innovatie en laagste prijsgarantie
“Het is mijn passie om voor onze klanten de beste deals te krijgen in de hotels. Dat doe ik inmiddels al tien jaar lang. Ik geloof dat je daar als reisorganisatie het verschil maakt: voordeel voor de klant bedingen. Alle hotels selecteer ik persoonlijk. Het aanbod in de spa-wereld is inmiddels gigantisch. Als je even niet kijkt, zijn er weer een paar nieuwe spa-hotels geopend. Het is de kunst de beste eruit te vissen. Wat hotels in mijn ogen tot ’de beste‘ maakt? Dat zijn die hotels waar de persoonlijke touch van de mensen die achter de schermen werken aanwezig is. Waar de bevlogenheid voelbaar is. Net als de visie van de eigenaren of oprichters. Dat er is nagedacht over de details: de invulling van de spa-programma‘s, het eten, de omgeving en styling, maar vooral... de aandacht voor de klant. Aandacht is helend, voor elk individu.”

Bas van Griensven Bas van Griensven, ICT-manager
Staat voor: bereikbaarheid
“Als ICT-er ben ik niet altijd fysiek aanwezig op kantoor, maar achter de schermen zorg ik ervoor dat wij 24/7 bereikbaar zijn. Mijn doel is te waarborgen dat alle technische onderdelen altijd optimaal functioneren. Daar haal ik voldoening uit. Daarnaast vind ik het heel bijzonder dat mijn zus en ik al tien jaar in dit bedrijf met zoveel plezier samenwerken.”

Monique Zonneveld Monique Zonneveld, office manager
Staat voor: garantie en zekerheid
“Als office manager stuur ik het team aan, en zorg ik ervoor dat alles op kantoor op rolletjes loopt. Ik voel me in die rol als een vis in het water, en breng mijn enthousiasme graag over op mijn collega’s, maar ook op de klanten. Ik vind het belangrijk dat iedereen met een goed gevoel op reis gaat, en met een nog beter gevoel terugkomt. Ik en mijn team zorgen ervoor dat iedereen die bij Puurenkuur boekt, ontspannen op reis kan gaan. Wij regelen alles wat nodig is.”

Alexandra Vervoort Alexandra Vervoort, assistent productmanager en allround reisspecialist
Staat voor: betrouwbaarheid
“Ik mag voor mijn werk vaak op reis. Dat is natuurlijk heel leuk, maar wat ik nog leuker vind: gedetailleerd en op een dieper niveau, informatie verstrekken aan onze klanten. We zijn betrouwbaar omdat we een eerlijk advies geven, dat past bij de wensen van de klant. We sturen klanten niet zomaar op reis, maar stoppen er tijd in om te zoeken naar een reis die het best bij de wensen van de klant aansluit. De combinatie van klanten helpen en het promoten van ons product vind ik erg leuk.”

Kim Brouwer Kim Brouwer, reisspecialist Europa
Staat voor: deskundigheid
“Wij maken reizen op maat. Elke klant heeft zijn/haar wensen, en dat maakt mijn werk elke dag weer anders. Die afwisseling, dat maakt mijn baan zo leuk. We zijn specialist op het gebied van wellness: het is onze specialiteit, we doen het er niet ‘eventjes’ bij. Al mijn collega’s zijn deskundig op een bepaald wellness-gebied. Zo ben ik specialist op het gebied van thalassokuren.”

Kiki Voorneveld Kiki Voorneveld, reisspecialist Europa
Staat voor: echte ervaringen
“Als reisspecialist heb ik voorafgaande aan de reis natuurlijk contact met de klant. Maar nóg leuker vind ik het om achteraf te horen hoe zij hun reis hebben ervaren. Hoe hebben ze het gehad? Welke tips hebben ze voor andere klanten? En: zijn er verbeterpunten voor ons of het hotel? Al deze klant-ervaringen zorgen ervoor dat ik weet hoe een bestemming wordt beleefd. Maar nog belangrijker: klanten kunnen ook lezen hoe anderen het hotel hebben beoordeeld.”

Diana Kat Diana Kat, reisspecialist Europa
Staat voor: service
“Wat ik leuk vind aan werken bij Puurenkuur, is de echt persoonlijke service die we kunnen geven. Natuurlijk is e-mail een snelle en efficiënte manier om contact te hebben met klanten, maar even bellen maakt het net een stukje persoonlijker. Bovendien kan ik dan op veel vragen antwoord geven door over mijn eigen ervaringen te vertellen. Daarnaast vind ik het een leuke uitdaging om voor klanten alles op maat te kunnen maken.”

Werken bij Puurenkuur

Voor onze eigen detox reizen zijn we per direct op zoek naar enthousiaste, gemotiveerde en ervaren begeleiders / coaches met bewezen groepsbegeleiding ervaring.

Begeleiden van onze gezondheidsreizen op een mooie zonnige bestemming
Als begeleider / coach van onze gezondheidsreizen ben je het aanspreekpunt van onze deelnemers. Als begeleider vertrouwen wij onze gasten aan jou toe voor het in goede banen leiden van onze detoxweken in Turkije. Dat houdt in dat je onze gasten begeleidt bij hun detoxweek. Taken die daarbij horen: informatie verstrekken, uitleg geven over de detox maaltijden en het detoxproces, coaching geven indien nodig, stimuleren, enthousiasmeren. Indien de kennis en kunde er is, kan je ook zelf een activiteit geven, zoals wandelen, yoga of een sportles. Het inhoudelijke programma is in handen van de spa, de begeleiding van de gasten wordt bij jou neergelegd. Daarbij staat het welzijn, de gezondheid en het welbevinden van onze gasten altijd voorop.

Ons doel is het organiseren van onvergetelijke detox weken en als begeleider ben je daarop van grote invloed.

Ben jij een:

  • Enthousiast persoon met een vrolijk karakter (ook 's ochtends!)
  • Een echte aanpakker die er alles aan doet om anderen blij te maken
  • Gestructureerd en serieus
  • Betrouwbaar en hulpvaardig
  • Luisterend oor waar nodig, maar ook de leiding willen nemen indien nodig
  • En belangrijk: het geven van een goed gevoel aan al onze gasten is van essentieel belang

Vereisten:
Het liefst heb je een sport-, fysiotherapie of natuurgeneeskundige achtergrond. Detox ervaring is een pre. Karaktereigenschappen zoals hierboven beschreven zijn helemaal op jou van toepassing. Daarnaast kan je wellicht een sportles geven of yogales, maar dit is een pre, geen vereisten.
We geven de voorkeur aan kandidaten met ervaring in het begeleiden van groepsreizen.
Wil je graag op een mooie en zonnige bestemming werken? Met inhoud en enthousiasme onze groepsreizen willen begeleiden? Ben je beschikbaar in het voor seizoen (april, mei of juni) en / of naseizoen (september, oktober, november) van tenminste 3 aaneengesloten weken? Meld je dan bij ons aan. Mail je brief en CV (met foto) naar monique@puurenkuur.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Voor de pers

Puurenkuur heeft in de afgelopen jaren een prachtig aanbod ontwikkelt voor de kuur- en wellness doelgroep in Nederland en België. We bieden een breed scala aan van wellnessreizen: van een yogaweekend in Nederland tot Ayurveda kuren in Sri Lanka of een detoxreis in Thailand. Inmiddels hebben we aan duizenden klanten een bijdrage kunnen leveren aan hun ontspanning. Toch is er nog veel te winnen op het terrein van persvoorlichting: Waar zijn de plekken? Wat zijn de mogelijkheden? En vooral: "hoe kan je de kwaliteit waarborgen in het enorme aanbod van wellness- en kuurhotels wereldwijd?"

Puurenkuur organiseert een aantal keer per jaar perslunches. Dit met als doel journalisten goed te informeren omtrent de laatste trends en noviteiten op wellness- en kuurgebied wereldwijd en om een bijzonder kuurhotel uit te lichten. In deze middag kunt u kennis maken met ons bedrijf en medewerkers, ontvangt u een persmap en wordt u helemaal bijgesproken over de ontwikkelingen binnen de wereld van wellness. U krijgt tevens de mogelijkheid uw wensen uit te spreken voor deelname aan een persreis. Wij sturen elke maand een persbericht uit met het laatste nieuws binnen ons bedrijf en de wellness branche.

Wilt u graag door ons op de hoogte gehouden worden? Neem dan contact op met Marleen van Griensven, marleen@puurenkuur.nl of via nummer +31(0)20 573 03 50.

logo ANVR logo SGR logo Calamiteitenfonds logo Allianz Global Assistance logo iDeal logo American Express logo Visa logo MasterCard logo CarDelMar logo Spiritual Speakers