Puurenkuur, Wellness Reizen Wereldwijd
 
Soort reis

Yogavakanties in groepsverband

Bekijk ons aanbod van yogareizen in groepsverband

Puurenkuur biedt naast individuele reizen ook reizen in groepsverband aan. U staat tijdens deze reizen onder begeleiding van ons eigen professionele team van yogadocenten. Onze wellnessreizen stellen we samen rondom een thema zoals yoga, detox, mindfulness of gewichtsverlies. Kiest u voor een thema dan weet u zeker dat u met gelijkgestemden op reis gaat.
Lees meer



Filter de reizen op





Ontdek hier alle Groepslessen yoga reizen

Shanti-Som
77 reviews
Malaga, Spanje
De schoonheid en sereniteit van Bali dichtbij huis. Dat is Shanti-Som. Geborgen en kleinschalig komt u hier alleen aan uzelf toe. lees meer
Puurenkuur extra’s
Afhankelijk van de geboekte reis:
  • Gratis retourtransfer luchthaven OF 1 ontspanningsmassage
  • Deelname aan 2 extra yoga groepslessen 
  • Voor repeaters: een spa-giftvoucher t.w.v. € 80 per persoon EN een gratis upgrade
Niet gevonden waar u naar zocht? Bel +32 (0)380 80 986 voor meer informatie!

Zelf een groep samenstellen voor een yogaweekend of yogareis

Samen op yogavakantie of yogaweekend? Stel zelf een groep samen. Ga met familieleden, vrienden, uw sportteam of collega’s. Groepsyoga is een fantastische manier om samen actief te zijn en te ontspannen. U kunt de yoga helemaal afstemmen op uw groep. Een onervaren groep kiest voor beginnersyoga. Sport u samen? Dan heeft u waarschijnlijk last van dezelfde spiergroepen. Een op maat gemaakte groepsyogales brengt balans in uw sportactiviteiten. Kies voor meer nadruk op ontspanning of juist voor kracht. U bepaalt! Wij sturen u graag een offerte voor groepen vanaf zes personen. 

Individuele yoga vakanties met yogalessen 

Kijk in ons uitgebreide wellness hotel en kuuroord aanbod. Bij elk wellness resort en elke kuurreis ziet u de gratis holistische activiteiten zoals yoga die u op deze wellness vakantie kunt doen.

De voordelen van yoga

Als u regelmatig aan yoga doet krijgt u een betere ademhaling, een groter concentratievermogen en een soepeler lichaam. Het helpt u ontspannen, zelfs in een stressvolle omgeving en u voelt zich fitter en energieker.

Welke yoga vorm past het beste bij mij?

Net zoals onder ‘sport’, zowel fitness, ballet als voetbal vallen, zo verschillen de verschillende vormen van yoga ook van elkaar. Het is maar net hoe dynamisch u het wilt hebben. Kijk hier welke yogavormen bij u passen.

Hatha yoga

Hatha yoga is de bekendste vorm van yoga. Deze klassieke, rustige vorm bestaat uit staande, zittende en liggende houdingen (asana’s). De ademhaling (pranayama) staat hierbij centraal. Door de focus op de ademhaling heeft hatha yoga een meditatief karakter, hoewel de houdingen heel pittig kunnen zijn, vooral als u ze lang aanhoudt. Hatha yoga is de meest beoefende yogavorm in het westen en veel yogavormen zijn ervan afgeleid.

Iyengar yoga

Iyengar yoga is een stijl waarbij het juist draait om het zo precies mogelijk uitvoeren van de oefeningen. Om in de juiste houding te komen kunt u gebruik maken van allerlei ondersteunende hulpmiddelen zoals kussens, blokken en riemen.

Power yoga/ Vinyasa yoga

Zoekt u veel dynamiek, dan is power yoga (de naam zegt het al) of vinyasa iets voor u. Deze yoga wordt vaak op muziek gegeven en de houdingen lopen vloeiend in elkaar over.

Bikram yoga of hot flow yoga

Bikram yoga of hot flow yoga vraagt op een andere manier veel van het lichaam, omdat de staande, en liggende asana’s worden uitgevoerd in een warme en vochtige ruimte van tussen de 34 en 40 graden. De warmte maakt het lichaam soepeler waardoor u de houdingen makkelijker uitvoert, maar door de warmte gaat u behoorlijk zweten. Zo ontgift u tegelijkertijd uw lichaam.

Kundalini yoga

Bij kundalini yoga beweegt u intensief om energie op te wekken. Daarbij is de krachtige vuurademhaling (met kracht de navel naar binnen trekken) heel belangrijk.

Yin yoga

Yin yoga is een zeer ontspannende vorm van yoga. Hierbij werkt u niet aan het versterken van de spieren, maar juist aan het ontspannen ervan. U houdt de stretchende houdingen voor langere tijd aan, al dan niet met behulp van kussens en blokken. De houdingen werken in op het bindweefsel en stimuleren de meridianen en organen.