Update: Reizen & Coronavirus (COVID-19)

19 mei 2020

In deze ongebruikelijke tijd begrijpen we dat veel mensen vragen hebben over op reis gaan ten tijde van het coronavirus. Een aantal veelvoorkomende vragen die wij op dit moment binnen krijgen beantwoorden wij hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Op dit moment zijn wij door de drukte telefonisch wat minder goed bereikbaar. Wilt u snel contact met ons? Bereik ons snel via WhatsApp op nummer +31613196537 (alleen whatsappen, niet bellen) of per mail via info@puurenkuur.nl

Wilt u meer weten over de reisadviezen per land? Bekijk de actuele adviezen en restricties (IATA) 
via deze link en deze link.


Ik heb een reis geboekt maar wil liever niet reizen. 
Gaat u binnenkort op reis en heeft uw bestemming een negatief of aangescherpt reisadvies? We denken graag met u over alternatieve reisdata. Wilt u uw reis volledig annuleren en geldt er geen negatief reisadvies op uw reisbestemming of zijn uw reisdata na eind mei dan zijn onze annuleringsvoorwaarden van toepassing.


Ik heb een reis geboekt maar het luchtruim is dicht of mijn hotel is gesloten.
Kunt u door bijvoorbeeld een luchtruimsluiting niet naar de plaats van bestemming? Of is het hotel gesloten? U bent de reissom in dat geval niet kwijt. U krijgt in deze uitzonderlijke gevallen een voucher t.w.v. de reeds betaalde reissom. Lees hier meer over op de website van de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). Met het tegoed van uw geannuleerde reis kunt u tot uiterlijk een jaar na uitgifte van de voucher een nieuwe boeking maken (de reisdatum vindt plaats binnen 1 jaar na datum uitgifte voucher). 

We begrijpen heel goed dat u misschien een voorkeur heeft voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij ook voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt onze oplossing.

Ik heb een reis geboekt voor later dit jaar en moet deze nu (aan)betalen.
Voor alle reizen die zijn geboekt geldt de normale betalingsplicht (zie onze algemene voorwaarden). We begrijpen dat u zich zorgen maakt maar uw geboekte reis later dit jaar gaat voorlopig gewoon door. De voorwaarden voor het betalen blijven dus ook bestaan. Het volledige bedrag van de reis moet uiterlijk zes weken voor vertrek betaald zijn.

Ik heb een weekend in Nederland geboekt in juni,juli of augustus 2020.
Langzaam maar zeker starten wij onze yogaweekenden weer op! Kijk voor de actuele informatie over het desbetreffende hotel op de volgende pagina's:

Meer informatie over de yogaweekenden in Thermen Bad Nieuweschans
Meer informatie over de yogaweekenden in de Zeeuwse Stromen
Meer informatie over de yogaweekenden in Landgoed de Wilmersberg 

We staan in nauw contact met de hotels over de stand van zaken. Het merendeel van de Nederlandse hotels waar we mee samenwerken zijn weer (gedeeltelijk) open. We wachten de regelgeving vanuit de overheid over wellness/horeca/sportgelegenheden af. Wanneer er meer bekend is over het door u geboekte weekend in juni nemen we contact met u op!

V
erzekering afsluiten?
Het is sowieso altijd verstandig om een goede reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Wat er in deze specifieke situatie wel of niet vergoed wordt, verschilt per verzekeraar. Een handig overzicht van de voorwaarden per verzekeraar vindt u via deze link. 

Ook raden wij u aan om te checken wat uw ziektekostenverzekering precies dekt. Het is goed om te weten dat het Calamiteitenfonds in geval van ziektes als het coronavirus geen dekking verleent. 

We wensen iedereen, nog meer dan we altijd al doen, een goede gezondheid toe.

Pas goed op uzelf,

Het Puurenkuur Team