Ik heb het zeer naar mijn zin gehad in Lotus Villa in Sri Lanka. Ik had er bewust voor gekozen om naar een kleinschalig hotel te gaan en dat beviel goed. Ik werd netjes opgewacht op de luchthaven en werd heel gastvrij ontvangen. Het personeel is de gehele tijd zeer vriendelijk en klantgericht geweest. Het hotel is goed gefacilitieerd en de behandelingen lopen volgens schema. Van mensen die meer ervaring hadden met ayurveda hoorde ik wel kritiek. Ook schijnt de kwaliteit van Lotus Villa omlaag gegaan te zijn de laatste 2 jaar, maar voor mij was het goed genoeg. Ik begreep dat ik de eerste Hollandse in 3 jaar was. Ze hebben voornamelijk duitstaligen (Duitsland en Zwitserland) en recentelijk ook Russen.
Een paar puntjes, waar jullie misschien iets mee kunnen:
Bij het eerste gesprek met de dokter (op maandag) moest ik een formulier invullen. Daarop moest ik ook een P of een T invullen. Toen ik vroeg wat dat was, zeiden ze dat ik een P moest invullen. Later bleek de P voor de beperkte kuur te staan en ik had de uitgebreide kuur betaald. Later zag ik dat het wel op de voucher stond, maar het stond verkeerd in hun boeking. Ik ben daardoor pas vrijdag op het uitgebreide regime gezet. Misschien helpt het als jullie op de web site ook met die codering werken.
Bij aankomst ben ik in een achteraf kamer aan de tuinkant geplaatst terwijl ik voor de zeekant betaald had. Ze zeiden toen wel dat ik per vrijdag naar de zeekant zou gaan. Later bleken veel mensen dit te hebben. Een stel had zelfs een half jaar van tevoren al geboekt en gaven ook aan dat als ze dit geweten hadden ze de datum nog hadden kunnen verschuiven. Misschien kunnen jullie daar gerichter naar vragen bij boeken?
Ik ben 2 weken gegaan, omdat ik echt niet langer weg kon. Dit wordt als het minimum beschouwd voor zo’n kuur. Drie weken zou beter zijn.
Kortom mijn ervaring, Sri lanka en hoe jullie het verzorgd hebben, was zeer positief.